Ik ben geboren in een gezin waar de deur altijd open stond voor iedereen.

Een ronde keukentafel waar altijd mensen uit de buurt aanschoven met hun verhaal. Mijn ouders hebben geen sociale studie als achtergrond, maar verstaan volgens mij wel het vak om de ander zich veilig te laten voelen, zich te tonen met hun kwetsbaarheid.

In mijn studies ben ik op zoek gegaan naar wat zij doen: Wat is er nodig om de ander zich te kunnen laten tonen? Het is geen instrumenteel kunstje, het is meer.

Nog steeds is dit mijn thema: hoe maak je verschil in de praktijk? Ik voel me betrokken bij mensen in kwetsbare posities en hun verhalen drijven mij om bruggen te slaan naar de systeemwereld. Door op zoek te gaan naar een gemeenschappelijke taal probeer ik ieder elkaar te laten verstaan en verschillen te overbruggen.

Ik heb 10 jaar ervaring bij Avans Hogeschool en als zelfstandige over hoe je mensen schoolt in het thema ‘verschil maken in de praktijk’. Binnen Buurtbinders zijn we hier iedere dag mee bezig: met onze voeten in de klei en scholend.

Ik ben geboren in een gezin waar de deur altijd open stond voor iedereen.

Een ronde keukentafel waar altijd mensen uit de buurt aanschoven met hun verhaal. Mijn ouders hebben geen sociale studie als achtergrond, maar verstaan volgens mij wel het vak om de ander zich veilig te laten voelen, zich te tonen met hun kwetsbaarheid.

In mijn studies ben ik op zoek gegaan naar wat zij doen: Wat is er nodig om de ander zich te kunnen laten tonen? Het is geen instrumenteel kunstje, het is meer.

Nog steeds is dit mijn thema: hoe maak je verschil in de praktijk? Ik voel me betrokken bij mensen in kwetsbare posities en hun verhalen drijven mij om bruggen te slaan naar de systeemwereld. Door op zoek te gaan naar een gemeenschappelijke taal probeer ik ieder elkaar te laten verstaan en verschillen te overbruggen.

Ik heb 10 jaar ervaring bij Avans Hogeschool en als zelfstandige over hoe je mensen schoolt in het thema ‘verschil maken in de praktijk’. Binnen Buurtbinders zijn we hier iedere dag mee bezig: met onze voeten in de klei en scholend.